Aduhai ADUN PKR Kedah....


sumber :- Jin Brabus

Assalammualaikum.......

Dalam keriuhan Pakatan Rakyat untuk mengambil alih teraju negara tiba2 di Negeri Kedah riuh rendah kononnya akan berubah pentadbiran Kerajaan Negeri pada 18 Nov (hari ini). Hal ini mungkin menjadi kenyataan jika tindakan susulan dengan menyekat beberapa ADUN PKR yang tidak henti2 mau melompat ke Barisan Nasional dengan janji kononnya akan mendapat jawatan Timbalan Menteri Besar dan Exco akan diberi kepada ADUN tersebut di samping imbuhan keduniaan berupa wang ringgit berjumlah jutaan ringgit akan ditawarkan kepada malaun2 ini. Begitu juga dengan juak2 dan balaci yang taat dan setia kepada ADUN-ADUN ini.

Maklumat diterima kerja buat untuk melompat parti ini diterajuai oleh ADUN Lunas yang merupakan kepala kepada setiap perbincangan dengan bekas Menteri Besar Kedah di samping dibantu oleh broker2 politik taik minyak yang dulunya bekas pemimpin PKR negeri yang telah mengepak kad keahlian PKR dan hidup bersenang lenang hasil imbuhan daripada kerja2 pengkhianatan kepada parti yang berpusat di bahagian Merbok. Walau pun mereka telah keluar dari Parti tetapi masih lagi menjalankan kerja2 pengkhianatan ini demi untuk memuaskan nafsu serakah dan dendam kesumat yang tiada penghujungnya.Begitu juga broker2 politik taik minyak yang terdiri dari bekas ahli UMNO yang hanya menyertai PKR hanya setelah PKR menang pada PRU ke-12 bulan Mac lalu.

Bagi pengundi2 di DUN Lunas ingin sekali memesan kepada YB Radzi "SUDAHLAH YB, MAI LA JENGOK2 KAMI DI LUNAS". Tak payah lah buat kerja2 yang tak berfaedah tu, Maila tengok masalah kami terutamanya di Taman Selasih ni. Banyak masalah rakyat yang perlu diselesaikan. Kami kepingin bejumpa dan bersemuka dengan YB. Kami bukannya mau duit YB.......Kami cuma maukan khidmat dan sokongan dari YB sahaja. Jangan lah malu berjumpa kami. YB kena ingat kami yang mengangkat YB, Jadi jangan YB cuba2 mengkhianati kami. Kalau mai pun jangan lah mai sengap2. Pembantu YB pun seperti Din, Ilias a.k.a Songkok Tinggi dan Lan Gemok yang YB gunakan pun kami tau siapa mereka.

Si Songkok Tinggi dan Lan Gemok ni pun semasa kami kalut dok buat kerja di PRK Permatang Pauh, mereka dok kalut dok buat kerja2 nak jual parti. Kami tau perjumpaan mereka dengan Pecacai UMNO di Hosba dan Pekan Danork. YB pula kalut ke Indonesia dalam kalutnya kita tengah berkempen untuk DSAI. Herannya kami macammana PKR Kedah tidak memecat pengkianat2 parti seperti Ilias a.k.a Songkok tinggi dan Lan Gemok yang mempunyai niat untuk menjahanamkan Parti dan Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Kedah. Malaun2 ini menggunakan kapasiti atas jawatan mereka sebagai AHLI MAJLIS dan AJK PKR Bahagian untuk mendapatkan habuan yang tinggi semasa urusniaga dengan UMNO Kedah. Lan gemok pun dah naik mercedes Benz lani.......

Nak cerita sikit pasai ADUN Kulim. Beliau juga disyaki terlibat dengan kerja2 melompat parti ni. Beliau telah beberapa kali berbincang dengan broker2 politik dengan habuan jutaan ringgit jika bersetuju dengan syarat2 yang ditetapkan. Dengar khabarnya beliau sekarang telah berbincang secara terus tanpa melibatkan orang tengah dengan bekas MB Kedah beberapa kali. Khabarnya segala hutang2 peribadi dan perniagaan beliau yang dulu telah pun diselesaikan. BETOL KE?........ Wah, senangla macam tu, tak payah jual handfon dan kad prabayar lagi. Boleh tutup kedai la YB Lim oi.........Lu jangan ingat kami tarak tau aaaa,,,,,,Dah lah ahli Parlimen Kulim serupa Pelak,pembantu2 AP Kulim macam merak buih, Adun Kulim pula serupa.........! Kesian kat Dato' Seri MB Kedah. Dari hari kesehari mesti Pikiaq " Esok aku masih MB lagi ke!..Takut hari2 dok pikiaq hal tu kerja lain tak menjadi........

Jadi sebagai pemerhati politik semasa yang tiada berkepentingan ingin berpesan kepada YB2 PKR Kedah agar melaksanakan amanah dan tanggung jawab kepada rakyat di bawah. Janganlah terlalu memikirkan habuan keduniaan sangat. ingatlah kepada rakyat terutamanya yang menjulang hangpa sampai ketahap setinggi ini. Pada YB Lunas tak payah la rasa malu untuk balik ke kawasan. Kami pengundi kat sini tak kata apa pun. Untuk YB Kulim jangan hang ingat kami tak yau kerja buat hang. Jangan lah dok pandang kulit sangat. Bagi Ahli Parlimen Kulim BB, hang nak masuk UMNO hang pi sorang2, jangan dok hasut Ahli parlimen lain. Dan yang pastinya semua ADUN PKR yang lainnya perlulah bermuhasabah diri. Insaflah dan teruskan bersama Kerajaan Pakatan Rakyat. Teruskan khidmat anda kepada Rakyat. Barulah...."KEDAH SEJAHTERA'..

JIN BRABUS....
18.11.2008

0 Responses to Aduhai ADUN PKR Kedah....